Fact Of Life :

If everyone is happy with you,
then surely you have made many compromises in your life.

If your are happy with everyone,
surely you have ignored many faults of others.




Friday, February 14, 2014

Magnet Jodoh - Doa-Doa Amalan

Assalamualaikum..

Agak lame rasenya xmenulis dlm blog nih.. sedar xsedar dah masuk tahun 2014.. too many things happen in year 2013.. hepy, sedih, sakit, kecewa, bangga, dan macam2 lg lah yg rase..xpe lah ape yg dh lepas..biar kan ia terjadi..yg penting sekarang dan masa depan..fokus! semoge 2014 di beri keberkatan oleh ALLAH s.w.t.. in shaa Allah... (^_^)v

Jumaat cam biase laa luang mase tgk Tanyalah Ustazah di Tv9.. Tajuk hari ni MAGNET JODOH oleh ustazah Siti Norbaya..



Antara doa-doa yang ustazah bg tuk di jadikan amalan kite semue..

1. Surah Al Anbiyaa: Ayat 89


Doa di atas sangat baik sekali di baca oleh orang orang yang belum mempunyai keturunan dan yang belum punya pasangan hidup.Juga baik sekali oleh setiap muslim agar diberi keturunan yang shalih . kedua ayat di atas merupakan Doa nya Nabi Zakariya as.agar di beri keturunan sebagai pelanjut perjuangan nya menegakkan agama Allah swt.

2. Surah Al Qasas: Ayat 24


Ia merupakan doa Nabi Musa as, kemudian Nabi Musa as didatangi calon isterinya dan sekaligus mendapat pekerjaan. Doa ini disarankan oleh Habib Munzir (www.majelisrasulullah.org) seperti yang diajarkan oleh gurunya. Doa ini dibaca untuk mendapatkan jodoh dan rezeki. Boleh dibaca bila-bila masa, tanpa batasan jumlah dan tanpa batasan waktu. Dibaca sebanyak-banyaknya, semoga mendapat rezeki yang melimpah dan jodoh yang baik.

3. Surah Taha: Ayat 39


Caranya:
1. Dibaca 3 kali kemudian sapu ke muka wajah.
2. Amalan ini juga sesuai bagi mereka yang berat jodoh.

4. Surah Yusof: Ayat 4

Bagi sesiapa yang mengkehendaki supaya muka atau wajah nya berseri perlulah ia membaca surah Yusuf Ayat 4 (sebaik baiknya selepas solat)

                                        

Maksud Surah Yusuf Ayat 4;
(ingatlah peristiwa) ketika Nabi Yusuf berkata kepada bapanya: “Wahai ayahku! Sesungguhnya Aku mimpi melihat sebelas bintang dan matahari serta bulan; Aku melihat mereka tunduk memberi hormat kepadaku“
Doa Penyeri, Pemanis dan Pengasih Surah Nabi Yusuf.


SeLaMaT BerAmaL!!! 

No comments:

Post a Comment

thhnxxx coz sudi bace n melawat blog saye :)
lau nk komen..sila laa~